LİDERLİK, YÖNETİM VE KALİTE
- Yönetim ve gelişim faaliyetleri Üniversitemizin ve fakültemizin belirlediği kalite politikaları doğrultusunda yürütülür.
- Bölüm toplantıları düzenli olarak yapılır.
- Yönetimde sürekliliği sağlamak için Bölüm yönetimine ilişkin bilgiler öğretim üyeleri ve araştırma görevlileriyle paylaşılır.
- Görev tanımları belirlenir ve iş bölümü yapılır.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM POLİTİKASI
- Öğretim programları küresel eğitim politikalarına yönelik ihtiyaçlar gözetilerek hazırlanır ve güncellenir.
- Öğrencilerimizi okul öncesi eğitimi ve sınıf eğitimi alanlarına özgü yeterli bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip şekilde mezun etmek esastır.
- Tecrübe ve birikime sahip bir akademik kadro ile eğitim öğretim faaliyetleri yürütülür.
- Eğitim öğretim süreçlerinde öğrencilerin beklentileri ile okul öncesi eğitimi ve sınıf eğitimi alanlarının ihtiyaçları birlikte gözetilir.
- Eğitim kalitesi itibariyle yurtiçinde öncelikle tercih edilen bir bölüm olabilmek amaçtır.
- Üniversitenin, fakültenin ve bölümün misyon ve vizyonunu destekleyen araştırma ve uygulamalar teşvik edilir.
- Öğretim programı öğrencilerimizin farklı yönlerden gelişimini sağlayacak sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetlerle bütünleştirilir.
- İsteğe bağlı hazırlık eğitimi Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nda belirtilen seviyeler göz önünde bulundurularak tasarlanır ve verilir.
- Okul öncesi eğitimi alan uygulamaları bilgisi, sınıf eğitimi alan uygulamaları bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür becerilerini de arttıracak farklı derslerin sunulduğu modüler bir öğretim programı uygulanır.
- Okul öncesi eğitimi ve sınıf eğitimi alanındaki gelişmeler yakından takip edilerek, derslerin uluslararası standartlarda kabul görecek şekilde içerik ve çalışmalar yürütülür.
ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME POLİTİKASI
- Uluslararası ve ulusal bilimsel araştırma ve yayın etiği esasları çerçevesinde araştırmalar yapılır.
- Öğretim üyelerimiz, araştırma görevlilerimiz ve öğrencilerimiz bölümümüz okul öncesi eğitimi ve sınıf eğitimi alanlarına katkı sağlayacak araştırmalar yapmaya ve araştırmalarını nitelikli yayınlara dönüştürmeye teşvik edilir.
- Uygulamalı alanı desteklemek amacıyla akademi ve eğitim alanında hizmet veren kamu ve özel kurum/kuruluşları arasında bağ kurulur.
- Diğer üniversiteler ve kuruluşlarla hem ulusal hem de uluslararası ortak araştırma projeleri yürütülür.
- Üniversite bünyesinde bulunan farklı fakülteler ve bölümlerdeki öğretim üyeleriyle akademik çalışmalar yürütülmesi teşvik edilir.
- Araştırma olanaklarının çeşitleri ve bunlara katılım süreçleri konusunda akademik personelin düzenli olarak bilgilendirilmesine önem verilir.
TOPLUMSAL KATKI POLİTİKASI
- Öğretim programı tasarlanırken toplumun ihtiyaçları ve okul öncesi eğitimi ve sınıf eğitimi alanlarına sunulacak katkılar göz önünde bulundurulur.
- Bölümümüz, toplumsal meselelerin çözümüne katkı sunmayı amaçlar.
- Öğrencilerimizin ve akademik personelimizin topluma hizmet kapsamındaki faaliyetlere katılımları teşvik edilir ve topluma hizmet faaliyetleri desteklenir.
- Dış paydaş katılımıyla oluşturulan toplumsal hizmet politikaları çerçevesinde, dış paydaşlarla ortak etkinlikler düzenlenerek okul öncesi öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği mesleğine ilişkin bilgiler paylaşılır.
ULUSLARARASILAŞTIRMA POLİTİKASI
- Öğrencilerimizin Erasmus programı kapsamında ikili anlaşma yapılan (University of Sopron ve University of Granada) üniversitelerde öğrenim hareketliliği yapmaları desteklenir.
- Öğretim üyelerimizin Erasmus programı kapsamında ikili anlaşma yapılan yapılan (University of Sopron ve University of Granada) üniversitelerde ya da farklı üniversitelerde akademik personel hareketliliğine katılması desteklenir.
- Uluslararası meslek dernekleri ve kuruluşlarla bağ kurulur.
- Öğretim üyeleri uluslararası projelerde yer almaya ve nitelikli uluslararası dergilerde yayın yapmaya teşvik edilir.
- Uluslararası yayın kriterleri takip edilerek öğretim üyelerine ve öğrencilere bilgilendirme yapılır.
- Uluslararası, ulusal, bölgesel ve yerel sürdürülebilir kalkınma politikalarına uygun araştırma geliştirme stratejilerini belirlemek esastır.