Üniversite Senatosunun 03.02.2023 Tarih ve 2023-03-2 Sayılı Karar Eki EK-2
İSTANBUL 29 MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI FAKÜLTE DIŞI ÇİFT ANADAL PROGRAMI ÖĞRETİM PLANI* |
|||||||
I. Yarıyıl | |||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | K | AKTS |
OKL101 | Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
OKL103 | Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EMB101 | Eğitime Giriş | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EMB103 | Eğitim Felsefesi | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 9 | 0 | 0 | 9 | 14 | ||
TOPLAM KREDİ | 9 | 14 | |||||
II. Yarıyıl | |||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | K | AKTS |
OKL102 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
OKL104 | Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
EMB102 | Eğitim Psikolojisi | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EMB104 | Eğitim Sosyolojisi | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 9 | 0 | 0 | 9 | 16 | ||
TOPLAM KREDİ | 18 | 30 | |||||
III. Yarıyıl | |||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | K | AKTS |
OKL201 | Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
OKL203 | Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
OKL205 | Okul Öncesi Eğitim Programları | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
EMB205 | Türk Eğitim Tarihi | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EMB207 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 13 | 0 | 0 | 13 | 22 | ||
TOPLAM KREDİ | 31 | 52 | |||||
IV. Yarıyıl | |||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | K | AKTS |
OKL202 | Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
OKL204 | Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
OKL206 | Erken Çocukluk Eğitiminde Drama | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EMB206 | Öğretim Teknolojileri | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EMB208 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EGK202 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Z | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 13 | 2 | 0 | 14 | 19 | ||
TOPLAM KREDİ | 45 | 71 | |||||
V. Yarıyıl | |||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | K | AKTS |
OKL301 | Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
OKL303 | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
OKL305 | Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
EMB305 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EMB307 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 13 | 0 | 0 | 13 | 19 | ||
TOPLAM KREDİ | 58 | 90 | |||||
VI. Yarıyıl | |||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | K | AKTS |
OKL302 | Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
OKL304 | Çocuk Ruh Sağlığı | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
OKL306 | Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EMB306 | Sınıf Yönetimi | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EMB308 | Eğitimde Ahlak ve Etik | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 12 | 0 | 0 | 12 | 19 | ||
TOPLAM KREDİ | 70 | 109 | |||||
VII. Yarıyıl | |||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | K | AKTS |
OKL401 | Karakter ve Değer Eğitimi | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
OKL403 | Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
EMBO401 | Öğretmenlik Uygulaması I | Z | 2 | 6 | 0 | 5 | 12 |
EMB405 | Okullarda Rehberlik | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 9 | 6 | 0 | 12 | 22 | ||
TOPLAM KREDİ | 82 | 131 | |||||
VIII. Yarıyıl | |||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | K | AKTS |
OKL402 | Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
EMBO402 | Öğretmenlik Uygulaması II | Z | 2 | 6 | 0 | 5 | 15 |
EMB404 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 7 | 6 | 0 | 10 | 22 | ||
TOPLAM KREDİ | 92 | 153 | |||||
Genel Toplam | |||||||
Kredi | AKTS | ||||||
Toplam Kredi | 92 | 153 | |||||
Zorunlu Dersler | 92 | 153 | |||||
Seçmeli Dersler | 0 | 0 | |||||
Toplam Ders Sayısı | 36 | ||||||
Zorunlu Ders Sayısı | 36 | ||||||
Seçmeli Ders Sayısı | 0 | ||||||
*Mezuniyet için gerekli olan 240 AKTS'yi öğrenci anadal programından aldığı dersleri saydırarak tamamlayacaktır. | |||||||
*Anadalında pedagojik formasyon dersleri alan ve başarılı olan öğrenciler, programdaki eşdeğer olan derslerden muaf tutulacaktır. |